בצעד חריג: האב קיבל משמורת על בתו

בצעד חריג: האב קיבל משמורת על בתו

בפסיקה לא שגרתית קבע בית הדין הרבני כי המשמורת על הילדה תעבור במלואה לידי האב. זאת לאחר שהאם הפרה את כללי הסדרי הראיה שהטיל עליה בית המשפט.

בשבוע שעבר קבע בית הדין הרבני כי המשמורת על ילדתם של בני זוג מאשקלון תעבור במלואה לאב. זאת לאחר תקופה של מספר חודשים, בהם לא אפשרה האם לאב לראות את ילדיו, בניגוד לחוקים אשר קבע בית הדין עצמו בנושא.

ראשיתו של הסיפור לפני כשמונה שנים, אז התחתנו בני הזוג מאשקלון המשתייכים למגזר החרדי. לאחר כשש שנות נישואים החליטו השניים לפרק את החבילה. בהחלטת בית הדין הרבני נקבע כי ילדתם –אז כבת ארבע –תימסר להם במשמורת משותפת. במשך קרוב לשנתיים התנהלו הסדרי הראיה לשביעות רצון הצדדים. אלא שלפני כחצי שנה החלה האם לא לאפשר לאב לראות את בתו. מכיוון שכך החל האב להיפגש עם בתו במקומות מסתור ללא ידיעת האם ובמקביל פנה לעורך הדין נתנאל מויאל, בבקשה כי יסייע לו להמשיך ולראות את בתו בצורה מסודרת.

בעקבות כך פנה מויאל  לבית הדין הרבני באשקלון, ולפני כחודשיים קיבל בית הדין את גרסת האב, ודחה את טענותיה של האם לפיה האב לא ראוי לטפל בבתו. בהחלטתו החליט לקנוס את האם על כל ביקור אותו תמנע מאבי בתם המשותפת, "מתרים באם שתקיים את הסדר הראיה בקפדנות", כך בהחלטה. בית הדין יחייב את האם בסך 500 שקלים חדשים על כל ביקור בימי החול שיתבטל וסך 1,000 שקלים על כל שבת שהאב לא יקבל את הילדה".

אלא שאם חשב האב שבכך תמו צרותיו המציאות התבררה כשונה לחלוטין, לאחר שהסתבר לאב  כי גרושתו לא ממש התחשבה בפסק המפורש של בית הדין, ופעם אחר פעם סירבה לתת לו לראות את בתו. באמצעות מויאל פנה האב שוב לבית הדין כמו גם לגורמי הרווחה בעיריית אשקלון.

לאור ההתפתחויות, החליטו  דייני בית הדין הרבני, כי המשמורת תעבור במלואה לידי האב וכי הוא ראוי יותר מאימו לגדל את ילדתו במשמורת מלאה. "המשמורת של הקטינה….תעבור לאב המעבר ילווה על ידי מחלקת הרווחה  ובמידת הצורך המשטרה תסייע בהעברת הילדה למשמורת האב", כך קבע בית הדין בפסיקתו.

יצוין כי בהמלצת גורמי הרווחה האם תועבר לטיפול פסיכיאטרי ובמקביל תוכל לפגוש את ילדתה פעמיים בשבוע במרכז קשר, כמו כן דמי המזונות ששילם אביה לאמה יוקפאו, והאם תורחק מבית הספר בו לומדת ילדתה.

השארת תגובה